hanya ikan bilis

...saya suka membebel..

okey tajuk entry kali nie pasal c0klat...nape c0klat??sebab gua suka makan..kalu masuk mulut..pergh nikmat woo..sehari pun tak boleh lupa..kena plak kalu darling  orang penting bagi...okey sape tak suka coklat??klu sebab takut gemuk..sila pergi ke kedai ah ch0ng sebelah umah kamu..beli banyak-banyak c0klat..then es0k p0skan satu lima untuk gua..hehe

okey-okey dah banyak gua membebel..ish memang kaki bebel laaa budak c0m0t nie

FAKTA TENTANG C0KLAT... 

Kenapa perempuan suka makan coklat?

Secara tak sedar, makan coklat sebenarnya adalah satu cara menstabilkan paras hormon. Mungkin sekali dalam sebulan kita akan rasa craving nak makan something yang berlemak dan mempunyai rasa yang sedap and pleasant termasuklah coklat. Ini kerana, bila paras hormon progesteron tinggi dalam badan, paras lemak dalam darah berkurang seterusnya membuatkan kita craving. Hormon progesteron ni penting dalam proses ovulasi serta kitaran menstruasi.

*lol patutlaa kalu duk mari PMS ke..ABC ke..duk rasa semacam jee..b0ys sila amik perhatian tuk darling k0rang..hehe

Gula dalam coklat menggalakkan pembebasan hormon sertonin yang membantu balance kan mood kite.
Rasa manis tu jugak merangsang endorfin dalam otak, buat kita rasa lebih relaks.
Bila kita makan  coklat,Phenylethylamine(PEA) terhasil dalam otak. PEA adalah bahan kimia yang juga  terhasil mase kita tengah in-love uuuu hehe..Sebab tu la coklat selalu di relatekan ngan romance kan kan

*haha patutlaa hari valentine duk sibuk cari c0klat..walau kurang tahu fakta sebenar.

  1. Coklat bagus untuk kesihatan jantung.
  2. Flavanoids dalam koko menggalakkan perederan darah.
  3. Coklat mengandungi tinggi kandungan tenaga. Juga mengandungi kafein. Sebab tu coklat boleh mengurangkan stres dan merelakskan.
  4. Susu coklat membantu megurangkan kepenatan selepas bersenam. Menurut kajian orang yang minum susu coklat in between workout mempunyai daya ketahanan yang lebih kuat.
  5. Coklat menggalakkan tahap perhatian,memori, skil problem-solving dan kepekaan.
  6. Menurut kajian, ibu mengandung yang makan coklat, melahirkan anak2 yang lebih happy!
yang ke enam tue best...okey sape mahu anak-anak k0rang happy sila isi b0rang nikah dengan gua..agaga

kredit to : c0klat!!


20 comments:

elehh, kalau fakta itu setakat copy paste jer apekes?
hahaah

ehh, aku baru perasan ko dah tukar nama blog ko,, hanya ikan bilis?
kenapa x buat nama
hanya ikan kering?
hahaha

akif mazlan > kamu mau cari gaduh sama gua ke??
kan ak dah kreditkan tk sape..i'm not plagiat k!!

so,kesimpulan lelaki kenalaa beli coklat untuk makwe tersayang
vochelle dark chocolate yer
miahahahahaha

syah > ferer0w r0chell trus..haha

hahahaha,akih stat doh...xpow2...aku sokom mg dr blke kih..huhuhu..erm tol gk kate akih..ak cm penah bce jew isu nih...hahaha(copy ek??)

aku dh sdia dah tuk darling ak nnti,dr skrg ak dh kmpul coklat 2 bar sminggu...nnti dah ad darling,,sng je leh bg...hohoho

mne borang nye???xdek pn...kuakuakauakau

p/s;ngbe molep..

Perempuan memang suka makan coklat! Ferero rocher!hehehe

JP >k0 nak kena sembelih ngn gua ke..
sila tgk di bwh artikel gua sdah ckp di kreditkn tk sape..bkn curi ngaku hak sdiri ok!!!

b0rg kna klik byk2 buff gua..bru blh bg..haha

s0phie >sis mitak cik abg bg..mesti bg laa.hehe

okey nurul, sekali lagi aku tergelak biler ko bls komen aku ngan jepah menggunakan kata gnti diri
ko-gua,,
sejak biler ko jadik camni nih?
hahahhahaha
okey2, gua tak nak gelak dahh,,
wahahahahahhahahaha,,
oppsss sorry, gua tergelak jugak,
hahahhaa

suka coklat!!! ^_^

gooseberries > mitak cik abg beli kan..pastikan harga ats 10..ngeh23

saye suke t0bler0n :-)

tp kite hya digalakkan utk mkn 1 bar je setiap hr...tkut ter obes plak nti klu amik lebih.

oh my Allah
suka sgt coklat.ngeeeeee

miss lolly > kat langkawi t0ler0n murah.j0m kita serbu..hehe

ayana > btul2..tpi sy trus abiskan 1 bungkus sekali mkn..hehe

boleh makan cokelat bebanyak pasni smpai gigi ronggak..=p

dev0ted > jgn mp r0ngak gg..9ty lari pakwe..huhu

me adore coklet yeyy!
hahaha
apekahXD
paleng bes klo hasben bafi ferero rocher. kekekekee:P
nak coklet mahal je. lalalala;P

bunbun > btul2...klu nk bg kena laa yg t0p...haha

Catat Ulasan

counter ....jangan lupa follow dan tinggalkan k0men anda...

saya comel kan..klik laa

♫jejak anda~~

khazanah~~

BlogMalaysia.com

time kasih follow me..

Labels

suka suki..